Dostane crowdfunding na Slovensku šancu , alebo ho pochová digitálna povrchnosť?

Autor: Ľuba Blaškovičová | 29.3.2015 o 18:55 | (upravené 29.3.2015 o 19:08) Karma článku: 2,84 | Prečítané:  902x

IMAGINÁCIE sú multižánrové site-specific predstavenie /na spôsob Cirque du Soleil /, ktoré využíva jedinečnú nočnú atmosféru parkov či mestskej scenérie. Na Slovensku je to unikátny spoločný projekt európskych umelcov. V plenéri a bez vstupného.

Slovo crowdfunding som po prvýkrát počula niekedy v jeseni, keď som zúfalo hľadala možnosti na dofinancovanie  Imaginácií. Mladý muž mi v rýchlosti vysvetlil, ako sa podarilo získať naozaj veľa peňazí na novú počítačovú hru cez zahraničný portál.  - To nie je nič pre nás, je to komplikované a  na Slovensku to nemá šancu  - zhodnotila som a zabudla.  Po vlaňajších skúsenostiach som bola pevne rozhodnutá  nepúšťať sa do projektu , ktorý nie je vopred finančne pokrytý,  takže po doručení  odpovedí od potenciálnych partnerov a sponzorov bolo zrejmé, že Imaginácie skončili.

Jasné, že mi bolo ľúto , aj sa nerada vzdávam bez boja. Vtedy som si spomenula na „ crowdfunding“. Začala som googliť  a výsledky ma prekvapili. Zistila som, že vo svete toto „davové financovanie“ funguje už viac rokov, dokonca existujú aj portály pre európske kreatívne projekty, dokonca nielen české,  ale už aj slovenské. Ale ak niekomu spomeniem slovo crowdfunding – nepozná.  Oslovila som teda mladých kreatívcov  / aby som bola in  a trendy J  / , aby sme spoločne pozreli a posúdili, či sa do toho vôbec pustiť,  ktorý portál  vybrať  a ako kampaň nastaviť....Príprave videa a textov sme venovali 2 týždne a ja som všetkých stále uháňala, ako nás tlačí čas, že to musíme rozbehnúť čím skôr / kampaň beží po otvorení na portáli  45 dní /, ak chceme hrať v júni. Zvolili sme Hithit.com – nielen preto, že má od decembra aj slovenskú mutáciu, ale preto, že je na ňom zavesená spústa úspešných a dokončených kampaní. Jedna neuveriteľná / divadelná / práve končí a je úžasné,  že už  za 38 dní vyzbierali potrebné 2 milióny ČK.

Crowdfunding pokladám za skvelý nápad, za možnosť pre šikovných /aj bezradných /, aktívnych ľudí pokúsiť sa osloviť tie „široké davy“ , aby podporili projekty, ktoré inak nemajú šancu vzniknúť. Z množstva zbierok, s ktorými sa denne stretávame  na obrazovkách, z kampaní na uliciach na dobré a zmysluplné veci je zrejmé , že nie sme skúpy národ. Treba  však vystihnúť správny moment a podporiť ho  patričnými emóciami. A informáciami. Tie sa dnes šíria predovšetkým digitálne – a je ich veľa, preveľa...  

Crowdfunding je produktom digitálneho sveta.  Rôzne  benefity, ktoré ponúkajú jednotlivé projekty si „zakúpite „ zaslaním finančného príspevku cez platobnú kartu. Na to, aby ste sa dostali k platbe a vybrali si, koľko chcete prispieť a aký produkt si kupujete / vstupenku, plagát, tričko, DVD – až po partnerstvo na projekte / potrebujete cca 2 min. A to sa  javí byť v dnešnom uhnanom  svete  to najnáročnejšie, to,  s čím sme asi nerátali. Stovky odoslaných mailov,  tisíce oslovených cez FB, množstvo  zdieľaní  ... Imaginácie videlo za ostatných 5 rokov viac ako 90 tisíc divákov – zadarmo.

Viem, že nemáme šancu osloviť všetkých, ale mám prosbu. Ak sa k vám dostane informácia o crowdfundingovej zbierke / nielen tej našej / ,  vedzte, že je za ňou niekto, kto má nápad, má chuť a vôľu ho realizovať – ale potrebuje vašu pomoc. Dnes pomôžete vy nám a zajtra my  vám. Verím, že crowdfunding bude mať šancu aj na Slovensku, ak cez takéto   linky neprebehnete len  povrchne - bez otvorenia a prečítania... 

https://www.hithit.com/sk/project/1220/imaginacie

Ľuba Blaškovičová

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?